UX/UI ja AI disaini koolitus
Kasutajakogemuse (UX), kasutajaliidese (UI) ja tehisintellektiga (AI) disaini oskused on tööturul kasvavas nõudluses. Seda põhjusel, et hästi disainitud veebileht, äpp või ärirakendus hoiab olemasolevaid ja toob juurde uusi kliente, andes ettevõttele tugeva eelise konkurentide ees. Mida paremini on lahendus teostatud (UX /UI ja AI disain), seda õnnelikum on selle kasutaja, kes seda ka teistele soovitab. Seetõttu on head disainerid ettevõtetes ja asutustes hinnatud spetsialistid.
Koolituse maht: Õppe maht on 36 akadeemilist tundi, millest 27 akadeemilist tundi on juhendatud koolitust klassiruumis või üle veebikõne (3 päeva) ning 9 akadeemilist tundi iseseisvat tööd.
Sihtgrupp: UX / UI ja AI disain koolitus on mõeldud kõigile, kes soovivad omandada põhiteadmisi digitaalse kasutajakogemuse ja kasutajaliidese ja tehisintellektiga disainist.
Koolitusel osalemise eeldused: arvuti kasutamise oskus tavakasutaja tasemel. UX / UI ja AI disain koolitus toimub eesti keeles, kuid vajalik on inglise keele oskus keskmisel tasemel, et mõista tarkvara ja õppematerjale. Valmidus õppida uusi internetipõhiseid programme. Koolitus ei eelda valdkonna spetsiifilisi teadmisi.
Enne koolituspäevi (45 min) endale sobival ajal eelsalvestatud videoloengu vaatamine, mis annab ülevaate UX ehk kasutajakogemuse trendidest ja ajaloost ning valmistab ette Figma disainiprogrammis esimesi samme tegema.
Pärast koolituspäevi klassiruumis on 14-päevane iseseisva töö periood. Selle raames tegeled enda prototüübi disaini täiendamisega, luues juurde vaateid enda nägemusel. Iseseisvaks tööks võiksid arvestada 8 akadeemilist tundi. Valminud disainidele annab koolitaja personaalset tagasisidet.
NB: Veebi teel liitujal on vajalik koolituse ajal 2 ekraani kasutamise võimalus, et ühel ekraanil jälgida koolitust ja teisel ekraanil ise järgi teha.
Koolituse kirjeldus
Koolituse käigus saad ennast UX / UI ja AI disainerina proovile panna, omandades vajalikud teadmised ja võtted, kuidas veebilehti, äppe, portaale, infosüsteeme jm digiteenuseid kasutajasõbralikuks muuta ning enda ideest prototüüpe disainida
Kui tulevikus disainerina töötad, siis on hea teada:
- Et iga euro, mis on kasutajakogemuse parandamisele kulutatud võib ettevõttele tuua tagasi kuni 100 eurot rohkem.
- 80% klientidest on nõus parema kasutajakogemuse eest rohkem maksma.
- 70% ärijuhtidest leiab, et hea kasutajakogemus on konkurentsieeliseks.
Allikas: UX Planet
Praktiline koolitus toimub koostöös UX Estonia’ga.
Koolituse teemad
Koolitusel on hea tasakaal loengute ja praktilise osa vahel.
1.päev, 9:00 – 17:00
- Mis on UX/UI ja AI disaineri oskused ehk tööks vajalikud pädevused?
- Mis on UX ja mis osadest see koosneb?
- Mis on UI ja UI disaini printsiibid (stilistika, kompositsioon, kontrastid jm)?
- Mis on AI ja selle roll disaini- ja arendusprotsessis?
- Mis on disainisüsteemid ja nendes sisalduvad põhimõtted (Atomic Design, Material Design System, Fluent Design System jt).
- Millised on disaini parimad praktikad (navigatsioonimenüüd, sisulehed, nupud, lingid, pildid, tabelid, sisestusväljad, vormid jt elemendid)?
- Miks võeti Euroopa Liidus vastu ligipääsetavuse direktiiv? Mis kohustusi ja võimalusi see disainerile ja arendajale toob? Kuidas oma töös täita ligipääsetavuse juhiseid ja standardeid (WCAG, EL 2019/882, EN301549)?
2.päev, 9:00 – 17:00
- Kuidas ideest valmis lahendust luua ehk prototüübi disainimise sammud?
- Kuidas disaini erinevates faasides AI programme kasutada (ChatGPT, Claude, Gemini, Figma AI, UX Pilot, Leonardo jt)?
- Milliseid AI-ga suhtlemise ja promptimise tehnikad efektiivses töös rakendada?
- Mis on persoona ja kuidas persoonakaarte luua? Kuidas aitab see meid kasutajasõbralike lahenduste loomisel?
- Mis on sketch ehk paberprototüüp? Kuidas rakendada Crazy8 metoodikat esmase lahenduse kontseptsiooni visandamisel?
- Mis on low-fidelity ehk mustvalge digitaalne prototüüp? Kuidas seda luua ning miks see etapp on UX/UI disainis oluline?
- Mis on UX ehk kasutajakogemuse testimine? Kuidas testimist praktiliselt läbi viia? Kellega testida? Kuidas kasutajaid värvata? Kuidas teha uuringust õigeid järeldusi disaini parandamiseks?
3.päev, 9:00 – 17:00
- Kuidas Figmas high-fidelity ehk disainitud prototüüpi luua?
- Loome prototüübi ja tegevuse käigus õpime: Figma programmi ülesehitust, disainipõhja loomist, tekstide lisamist ja kohendamist, linkide, nuppude, sisestusväljade, graafiku, menüüde, nimekirjade jt elementide disainimist, piltide ja ikoonide lisamist, Figma pluginate kasutamist, komponentide ja variantide defineerimist, globaalsete stiilide määramist, auto layout funktsiooni kasutamist, vaadete interaktiivseks muutmist, disainisüsteemi loomist ja haldamist, koostööd ja töövoogu arendajaga.
Koolituse õpiväljundid
Koolituse edukal läbimisel osaleja:
- tunneb UX/UI disaini protsessi ja AI rolli disainiprojektides;
- teab kasutajast lähtuva disaini etappe, UI disaini printsiipe, disainisüsteeme, ligipääsetavuse lähtekohti ja parimaid UX/UI ja AI disaini praktikaid;
- mõistab, millest kasutajakogemus koosneb, kuidas seda analüüsida ja kasutajatega testida;
- oskab luua persoonakaarte, visandada prototüüpe, kasutada loometegevuses tehisintellekti ja disainida kasutajaliideseid Figma tarkvaraga.
Koolituse lõpetamise tingimused: koolituse lõppedes väljastab koolituskeskus koolituse läbinule tunnistuse või tõendi. Koolituse lõppedes väljastatakse tunnistus, kui on täidetud õppekava mahust vähemalt 80% igast teemast ja teised koolituskavast tulenevad nõuded (nt eksam, arvestus, praktiline töö jms). Tõend täienduskoolituses osalemise või selle läbimise kohta väljastatakse isikule juhul, kui koolituse käigus ei hinnatud õpiväljundite saavutatust või kui isik ei saavutanud kõiki õppekava lõpetamiseks nõutud õpiväljundeid.
Koolituse hinnas sisaldub:
- ettevalmistatud töökohta vajaliku riist- ja tarkvaraga klassiruumis. Veebikeskkonnas osalejale võimaldame vajadusel kaugligipääsu koolitusel osalemiseks nõutud tarkvarale;
- koolitajat, kes omab vähemalt täiskasvanud koolitaja taset 5 ja töökogemust vastavas valdkonnas.
Lisaks pakume:
- sooje jooke ja küpsiseid;
- lõunasööki igal koolituspäeval;
- tasuta parkimist (lisa kell autoaknal nähtavale kohale ning koolituskeskusesse jõudes registreeri parkimine meie parkimissüsteemis).
Õppekeskkonna kirjeldus: õppekorralduse alused (alapunkt 8)
Täiendkoolituse õppekava rühm: tarkvara ja rakenduste arendus ning analüüs (0613 ISCED)
Koolitaja
-
Artur PuisteUX/UI disainer
Artur Puiste on UX/UI disainer, kasutajakogemuse ekspert ja koolitaja. Ta on ühtlasi ka UX Estonia asutaja. Kasutajakogemuse disaini valdkonnas on Arturil kogemust üle 10 aasta. Ta on disaininud nii uusi kui ka aidanud paremaks muuta mitmete olemasolevate portaalide, äppide, veebilehtede, infosüsteemide jt lahenduste kogemust.
Telia, G4S, Itella, Maxima, Playtech, Symantec, Fitlap, Ekspress Grupp, Thorgate, Eesti Pank, Riigikantselei, Registrite ja Infosüsteemide Keskus on vaid mõned asutused ja ettevõtted, keda Artur on aidanud.
Artur on koolitajana kaasav ning avatud tekkivatele küsimustele ja aruteludele. Oma kursusi ehitab ta üles nii, et praktiline ja teoreetiline pool oleks heas tasakaalus.