Aastal 2020 esitleti maailmale Google Analytics 4 ehk GA4, mis hakkab asendama Universal Analyticsit ehk UAd. Liigume nüüd ajas edasi kaks aastat – tänaseks on Google teatanud, et alates 1. juulist 2023 on GA4 ainus Google poolt pakutav vahend. See tähendab seda, et me kõik peame selle kasutamisega tutvuma ning harjuma – mida varem sellega alustada, seda lihtsam on tulevikus. See artikkel aitab mõista, milleks ennast valmis panna.

Mida GA4 endast kujutab?

Google Analytics 4 ei ole lihtsalt uuendus. See on kogu platvormi täielik ümber kirjutamine, mis on üles ehitatud uue andmemudeli peale ja loodud töötama teiste Google toodetega viisil, mida UA varem ei teinud. Võib julgelt öelda, et GA4 on digiturundaja jaoks game changer. Mida rohkem GA4st aru saada, seda rohkem avastad, et see muudab asjaolu, kuidas digiturundajad andmetest mõtlevad. Siiski nagu iga tööriistaga, on sellel oma plussid ja miinused. Siin on mõned suuremad muutused, mis ees ootavad.

Google Analytics 4 muutused

    • Raportid on palju personaalsemad. Nüüd on võimalik neid vaadata ja muuta täpselt enda soovide kohaselt, mis annab andmete jälgimisel tohutu eelise.
    • Tehisintellekti osakaal suureneb. Google Analytics 4 on veelgi personaalsem, pakkudes ka ennustuslikke mõõdikuid – tehisintellekt söödab sulle ette trende ja kasvukohti, mida masinõpe on tuvastanud. 
    • Parem rämpsposti ennetamine. Rämpspost oli UA-s tohutu probleem, kuna robotid suurendasid liikluse arvu kunstlikult. GA4 sisaldab uusi funktsioone selle vastu võitlemiseks.
    • Rohkem segmenteerimise võimalusi. Google Analytics 4 võimaldab teha segmente ka eventide põhjal, mis annab palju paremad võimalused põhjalikumaks analüüsiks.
    • Parem domeenide vaheline jälgimine. UA-ga võrreldes muudab GA4 kasutajate jälgimise mitmes domeenis ja seadmetes palju lihtsamaks. 
    • Erinevate seadmete andmed ühes kohas. Nüüd saab mobiilirakenduse kasutusandmeid integreerida GA4 veebisaidi andmetega. Kuna enam kui 50% veebiliiklusest pärineb mobiilirakendustest, annab see murranguline integratsioon palju terviklikuma ülevaate oma klientidest.
    • Uus DebugView aruanne. GA4 DebugView aruanne pakub olulist teavet analüüsi rakendamise kohta, et saaks kiiresti tuvastada ja lahendada probleeme. 
    • Teistsugune disain ja funktsionaalsus. Kuigi Google Analytics 4 on teinud tohutuid edusamme, siis UA pakub endiselt mõningaid funktsioone, mida GA4 ei paku. Näiteks kasulikud funktsioonid nagu URL-i sihtkoha eesmärgid ja aruande filtrid puuduvad uuest versioonist.
    • GA4-ga alustad nullist. Vanad andmed jäävad Universal Analyticsisse – see tähendab teatud pikaajalised võrdlused ei pruugi olla võimalikud. Kuid mida kiiremini paned oma GA4 andmeid koguma, seda kiiremini saad teha võrdlusi ja näed trende.

Üldiselt on Google Analytics 4 suurepärane uuendus, mis muutub aja jooksul kindlasti ainult paremaks. Need puudused, mis GA4-l hetkel on, on kindlasti väljakutseks, kuid nagu iga uue toote puhul, kulub selle täielikuks mõistmiseks veidi aega. Kui sa pole veel üle läinud GA4 kasutamisele, siis soovitame seda teha kohe praegu. Kui muidu elus paneb mõnikord tähtaja lähenemine meid kiiremini tegutsema, siis see pole kindlasti koht, kus oodata tasuks.

Aga kuna tõepoolest on Google Analytics 4 päris erinev vanast versioonist, siis mõistame kui ise pusides tekib rohkem küsimusi kui vastuseid. Katrin Vilimaa-Otsing on tehnilise turundaja, kes oskab väga lihtsalt seletada kõige tähtsamaid Google Analyticsi kasutamise aspekte. Tule koolitusele ja saa kõik teadmised Google Analyticsi kasutamisest.